Zo haal je alles uit je EMS training

EMS is effectief, tijd efficiƫnt en ook gewoon heel gezellig om te doen. Twee keer per week 20 minuten knallen en dan ben je klaar! Eerder vertelden we al waarom jij ook EMS training moet gaan doen. Natuurlijk wil jij ook de beste resultaten behalen. Hierbij een aantal tips om alles uit je training te halen en zo sneller bij je doelen te komen!

1. Voorbereiding

Eigenlijk begint je EMS training al voordat je Pullz binnenloopt. Zorg voor goed herstelde spieren en een uitgerust lichaam. Pullzen is erg intensief; je spieren hebben aardig wat te verduren. Als jouw spieren nog niet hersteld zijn, ga je je spieren verder afbreken en kun je ook niet alles geven. Zorg er ook voor dat je iets gegeten hebt: trainen op lege maag raden we af!

2. De training

Zorg in de inspuitruimte dat je echt alle pads van het pak nat hebt gemaakt. Twijfel je? Tel ze dan na: het zijn er 16 + 2 arm pads. Trek alles god strak aan, zodat alles mooi aansluit op je lichaam. Mocht je niet zeker weten of alles goed zit, vraag dan iemand van team Pullz of een mede-Pullzer om met je mee te kijken.

Tijdens de training doet het pak het meeste werk, maar hoe meer jij je inzet, hoe beter je spieren de impulsen verwerken. Adem tijdens iedere beweging gecontroleerd uit: dit zorgt ervoor dat je hele bovenlichaam goed aangespannen wordt.

Leg de focus bij je lichaam en ga niet in je hoofd je boodschappenlijstje af. Voel je alle impulsen goed? Kan er een spiergroep misschien hoger? Span je de juiste spieren aan en is je houding goed? De trainer houdt je natuurlijk in de gaten, maar het is ook belangrijk om dit zelf te doen. Wij voelen niet wat jij voelt.

3. Herstel

Het allerbelangrijkst van een EMS training is het herstel. Verloopt je herstel niet goed, dan kan het zorgen voor vetopbouw en spierafbraak. En dat willen we niet! Zorg dat je voldoende eiwitten neemt en neem na de training direct een Orangefit shake. Als je de shakes niet lekker vindt, neem dan zelf iets eiwitrijks mee, zoals kipfilet of geitenkwark.

Train ook niet te vaak: 48-96 uur na je EMS training kun je beter geen krachttraining doen. Zorg verder voor voldoende slaap en rust in je hoofd. Binnenkort zullen we een blog plaatsen waarin we verder ingaan op het herstel!

Leave a Reply