Zie je weinig resultaat met EMS? Hier kan het aan liggen

pullz ems training

De effectiviteit van EMS is wetenschappelijk bewezen. Bij iedereen heeft Pullz impact op het lichaam, maar natuurlijk moet je daar zelf ook iets voor doen. Als het makkelijk was, had iedereen namelijk die beach body gehad! Heeft EMS training bij Pullz bij jou geen effect? Dan is er iets in bijvoorbeeld je levensstijl of je voeding wat dat tegenhoudt. Hierbij een aantal redenen waar dit aan kan liggen.

1. Niet genoeg eiwitten

Eiwitten zijn echte bouwstenen van onze spieren. Door eiwitten te eten zorg je ervoor dat je spieren kunnen groeien, maar ook dat je spiermassa behouden wordt. Met een EMS training maak je je spieren eigenlijk een beetje stuk en om die weer te repareren, heb je eiwitten nodig. Krijg je deze niet voldoende binnen, dan gaat dit dus je herstel tegen.

Om je eiwitbehoefte in grammen te berekenen op trainingsdagen, doe je je lichaamsgewicht maal 1,5. Op rustdagen is dit maal 1,2. Voeding kun je bijhouden in bijvoorbeeld MyFitnessPal.

2. Teveel sporten

Om je spieren volledig te laten herstellen, heeft je lichaam 48 tot 96 uur nodig. Best een behoorlijke tijd dus! Dat betekent dat je binnen die 48 tot 96 uur geen krachttraining mag doen. Doe je dit wel, dan stop je je spierherstel voordat je sterker kunt worden. Dat willen we natuurlijk niet! Geef jezelf na een Pullz training minimaal 48 uur rust. Wil je wel iets doen binnen dat tijdsbestek? Ga dan voor een cardio training zoals hardlopen, fietsen of zwemmen.

3. Stress

Stress is een verraderlijke factor. Vaak voor je gevoel weinig aan te doen, maar toch heeft het van binnen veel impact op je lijf. Stress vreet namelijk aan je spieren en houdt tegelijkertijd vet vast. Precies het tegenovergestelde van wat we willen zien! Beperk je stressniveau zoveel mogelijk. Merk je dat je een stressvolle of lange dag hebt? Eet dan wat extra eiwitten om je spieren te beschermen.

4. Te weinig slaap

Een goede nachtrust doet wonderen. Het is een heerlijke reset voor je lichaam waarin van binnen van alles gebeurt aan je herstel. Jammer genoeg onderschatten veel mensen het effect van een goede nachtrust en in de maatschappij van tegenwoordig is dat niet heel gek. Een sociaal leven, werk, opleiding, sporten… Een behoorlijke to-do list wacht ons vaak op.

Slaap heeft op meer dingen effect dan alleen je energieniveau. Het zorgt er ook voor dat eetbuien minder goed te bedwingen zijn én dat je meer honger krijgt. Die extra calorieën op een dag zijn zo binnen! Daarnaast zorgt minder slaap voor meer cortisol, het stresshormoon. En waarom stress slecht is voor je lichaam hoeven we je bij Pullz niet meer uit te leggen ;-). Kortom: ga lekker op tijd naar bed en slaap een keertje goed uit. Je lichaam zal je dankbaar zijn!

Werkt EMS bij jou niet, maar kun je niet ontdekken waar dit aan ligt? Vraag dan een medewerker van Pullz om advies. Wellicht is bijvoorbeeld een voedingsconsult interessant voor je, of een sportvastentraject.

 

Leave a Reply